Feb 5, 2009

Energy?

"Korang tahu tak apa itu energy?"

Inilah soalan yang lecturer BI penulis, Sir Arif tanya kitorang time kelas petang tadi. Antara jawapan yang diberi, energy tu adalah E=mc². Then dia tanya pulak...

"Kenapa senibina masjid selalunya ada bentuk piramid, octagon & kubah?"

Maka kitorang pun berfikir la dengan senyapnya sebab tak ada idea pun nak jawab apa..Sir Arif pun explainlah bahawa bentuk² tersebut boleh keluarkan energy atau auranya yang tersendiri! Macam Mawi la kot, ada aura "Tsumawi".

So sebab itu la masjid² di seluruh dunia kebanyakannya ada kubah & bentuk² tu supaya ramai yang tertarik untuk pergi masjid. Penulis pun agak terkejut jugak bila dengar benda ni. Korang rasa betul ke tak?

Tapi Sir Arif dah janji kelas akan datang dia akan tunjukkan video sebagai bukti. Hmm tak sabar nak tengok video tu! Best jugak rupanya belajar Expository Writing ni, banyak benda baru boleh kita belajar. Sir kitorang yang satu ni pun memang sempoi sangat! ;)

P/S: Sir cakap teori kubah ni jugak la yang buatkan tak ramai yang pergi masjid UMP ni sebab masjid kitorang yang sekarang ni tak ada kubah & tak ubah macam kilang! Hurmm..

No comments: