Nov 9, 2009

Study Week & Phobia 2 (2009)

Hari rabu minggu lepas penulis balik rumah kejap, biasalah macam study week sebelum² ni pun penulis akan balik rumah jugak dalam 3,4 hari. & semalam penulis dengan Nik naik bas untuk balik semula ke UMP. Bas kitorang sampai di Kuantan dalam pukul 7.30 malam lepas tu Ijud datang ambil kitorang kat Terminal. Acap pun ada sekali.



Masuk je kereta, Ijud tanye kitorang nak tuju ke mana... Penulis pun terus keluarkan idea untuk tengok wayang. Bukan apa, tiba² je haritu penulis dapat review pasal 1 citer seram Thai dari 2 orang pengkritik tetap. Time dalam bas lagi pengkritik pertama, Kak Nur mesej mintak download kalau² ada orang uploadkan citer ni dalam ftp sebab dia cakap citer ni best & tak rugi tengok.

Pastu time tunggu Ijud pulak, pengkritik kedua, Kak Nisah call & cakap dia baru je tengok filem tu & citer dia memang best. Penulis pun apa lagi, terus la ajak budak² ni tengok sekali. Tajuk filem tu, Phobia 2 (5 Praeng) (2009). Dalam 1 movie ada 5 buah cerita, untung kan?

Novice

Ward

Bag Packer

Salvage

In The End

Pada pendapat penulis, cerita yang last adalah yang paling best sebab dia punya ending memang lain dari yang lain. Tak boleh nak predict langsung! Memang sesuai la dengan tajuk dia, In The End....
Rating overall: 7.5, tapi rating untuk citer last (In The End): 9/10.

P/S: Bila nak start study nih? Fighting!!!

No comments: