Jan 29, 2010

Fesbuk



Penulis tengok sekarang budak², remaja² dan tak terkecuali jugak orang² tua bergelaran datuk nenek semuanya dah ada ekaun fesbuk. Dah jadi macam trend dah. Sesiapa yang takde fesbuk boleh dilabel jakun ataupun tak aptudeit (ini bukan penulis yang cakap tapi Mak Cik Sapiah jiran sebelah rumah penulis yang cakap).

Entah lah, yang penulis tau fesbuk bukanlah keperluan tetapi boleh dianggap penting bagi sesetengah individu sebabnya seluruh dunia pun tau apa itu fesbuk facebook. Kita boleh tengok ahli² politik pun dah banyak bukak fesbuk.

Bagi penulisu, guna fesbuk ni untuk cari balik member² lama dan jugak cari awek² kawan² baru. Fesbuk ni better dari Friendster, Tagged mahupun Myspace sebab ada game² yang memang korang akan addicted & boleh tag gambar plus kenakan member² dengan sebarkan gambar skandal diorang (ini pun penulis ambil statement dari Mak Cik Sapiah). Antara game rutin penulis sekarang adalah premier football & bowling buddies. Kepada yang rasa² terer, boleh la challenge penulis main benda alah ni...hehehe.

Tapi banyak² sangat application pon boleh bikin panas gak. Nak² yang bila kita allow je application tu, die terus sent notification kat member² yang lain. Annoying gila! Akhir kata gunalah fesbuk dengan sebaiknya dan kalau nak add penulis as friend, silakan... Penulis akan hantarkan ramalan daripada tok nujum poyo giler kat korang...hahahaha.

Disini penulis nak bagi korang sikit saguhati sebab datang keblog ni. Ikut je arahan ni, nanti korang akan dapat teddy bear. Cuba jangan tak cuba.....

- bukak facebook
- press 'up' 'up'
- press 'down' down'
- press 'left' 'right' 'left' right'
- press 'B' 'A'
- press 'enter'
- right klik
- scroll up and down

*trick ni penulis copy paste dr blog member penulis...ko tak marah kan panjang?

P/S: Cita² nak buat entri bertajuk sikat. Aah kena tunggu rambut panjang sikit lagi.


2 comments:

bella berry' said...

fesbuk sgt bgune.even sesetgh owang menyalahgunekannyer.but i do found my secondary skewl fwen kat fesbuk.tenkiu fb. (:

ahmadhiSyam said...

beLLa.boOlat. : yup, mmg bgune utk cari member2 lama.