Nov 15, 2012

Inglish Edukesyen

Salam maal hijrah. Time cuti sekolah ni mesti ramai yang pergi bercuti dengan keluarga tersayang kan? Penulis duduk rumah je, jadi bibik selama seminggu. Haha..

Pagi tadi sedang asyik menonton si comel Heliza melawat Anfield dengan Old Trafford dalam Rasa Halal Antarabangsa, muncul satu perbualan antara penulis dan dua anak buah, Adib (8 tahun) & Adam (5 tahun)...

Adib: Pak Su, bestnya kalau dapat pergi Old Trafford...

Adam: Eleh, abang bukan pandai cakap english pon.

Penulis: Entah. Nanti kalau jumpa Van Persie, Adib nak cakap apa?

Adib: Ala takpe, nanti Adib bawaklah subtitle...


OOOH MY ENGLISH !!!


13 comments:

fifie said...

Subtitle ? haha. Takpe takpe, budak lagi.

ahmadhiSyam said...

@fifie

haha..dh pesan kat adib, tahun depan dh xboleh ponteng kelas smart reader

gadisBunga™ said...

dia boleh sebut 'subtitle' tu dah kire okey sgt dah tuhhh...heheheh!

Evagurl Izma said...

paksu, subtitle tu ape?

XD

Mira said...

kot mana keluar subtitle pun taktau la..hehe. comel.

ahmadhiSyam said...

@GB

okay la sangaaat kaaan...huhu

ahmadhiSyam said...

@Evagurl Izma

paksu pn xtau la, try tanya student cikgu...maybe diorg tau..haha

ahmadhiSyam said...

@Mira

tu la pasal, atas dahi agaknya..ciptaan baru mungkin? haha

Meitzeu said...

lol :D Cute!

mt
Meitzeu @ Blog

Meitzeu @ Facebook

Meitzeu @ Twitter

Cik F said...

hahah, ok lawak

Chef Kampung said...

bawak subtitle -.-"
budak2 skg mmg kretif! haha

man said...

diaorg pndi jglk

Hahazirah Througheart ∞ said...

singgah sini~ ^^